Instalacje LPG kojarzymy często (niesłusznie) ze starymi, wyeksploatowanymi autami. Tymczasem zasilanie gazem znajduje zastosowanie w nowoczesnych samochodach, również tych wyposażonych w skomplikowane i mocne jednostki napędowe. Specjalistyczne warsztaty montażu instalacji potrafią doskonale skonfigurować ustawienia zasilanie LPG tak, by silnik pracował wzorowo, a jego osiągi były wręcz lepsze niż przy przewidzianym fabrycznie zasilaniu benzyną. Rozwój technologii stał się także udziałem producentów komponentów do instalacji gazowych, co przekłada się na wysoką jakość oferty.
Wobec zasilania gazem nie pozostają obojętni również producenci aut. Na rynku polskim możemy kupić kilkanaście modeli aut z fabrycznym napędem LPG, a dodatkowo część dealerów oferuje montaż instalacji po zakupie, co ważne – bez utraty fabrycznej gwarancji.
Prym w walce o klienta poszukującego nowego auta z LPG wiedzie koncern Renault, który oferuje takie samochody zarówno pod rodzimą marką jak i ze znaczkiem Dacia. Sandero, Logan, Logan MCV i hit polskiego rynku Duster – te modele dostępne są z instalacją LPG. Wszystkie wyposażone są w silnik 1.0 TCe o mocy 100 KM. W przypadku tego silnika. zasilanie LPG przekłada się nie tylko na zmniejszenie emicji CO2, ale także na poprawę osiągów (Duster benzynowy od 0 do 100 km/h przyspiesza w 14,4 sek., a z LPG wartość ta spada na 13.8 sek.). Dacia zwraca uwagę na niewielką różnicą w cenie auta z instalacją w stosunku do wersji bazowej. Często nie przekracza ona 1000 zł, co pozwala na zwrot kosztu przy relatywnie niewielkim przebiegu, a jednocześnie znacząco zwiększa zasięg auta.
Identycznym silnikiem napędzane są także modele Renault – Clio i Captur. W przypadku tej marki dopłata wyjściowo jest wyższa, ale jak zawsze warto pytać o rabaty u poszczególnych dealerów. Producent deklaruje, że emisja CO2 jest niższa o około 10-15 g/km.
Fani oszczędności i ekologii pod postacią LPG powinni swoje kroki skierować także do salonów aut koreańskich marek Kia i Hyundai. Znajdziemy tam auta napędzane silnikiem 1.2 o mocy 84 KM, wyposażone w instalację LPG. Niedrogie i ekonomiczne modele Kia Rio i Hyundai i20 sprawdzą się idealnie w ruchu miejskim, a co najważniejsze wyposażenie ich w instalację LPG nie powoduje utraty słynnej już ochrony gwarancyjnej (7 lat w Kia i 5 lat w Hyundai).
Bez problemu auta doposażone w instalację LPG możemy zamówić również w salonach Skoda, gdzie poszczególni dealerzy współpracują z dedykowanymi firmami instalacyjnymi. Popularnym modelem zasilanym gazem jest Fabia z silnikiem 1.0 MPI.
Jeśli poszukujecie nowego auta prywatnie lub do firmy zawsze pytajcie w salonach o możliwość doposażenia go w instalację LPG. Takie rozwiązanie pozwala skorzystać z rozmaitych promocji, a także gwarantuje wysoką jakość usługi i samej instalacji.